استان مرکزی پیشتاز در تولید برق تجدیدپذیر

استاندار استان مرکزی گفت: استان مرکزی در تولید برق به وسیله انرژی خورشیدی تجدیدپذیر که یک گام بزرگ و موثر در کاهش آلودگی هواست، پیشتاز واقع شده است

به گزارش نار خبر؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص‌الائمه، صبح امروز، در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی ضمن تبریک هفته محیط زیست گفت: دولت سیزدهم به حفظ محیط زیست نظر ویژه‌ای داشت و باید با هم‌افزایی باعث توسعه راهبرهای حفاظت از محیط زیست شویم.

وی افزود: در چند سال اخیر استان مرکزی با پدیده پراکندگی ریزگردها در هوا مواجه است که با برگزاری جلسات مکرر و حضور استاندار قم این امر برطرف شود.

استاندار استان مرکزی عنوان کرد: تالاب میقان اراک علاوه‌بر یک قطب گردشگری، کانون آلایندگی هوا با پخش ریزگردها است که باید با طرح و برنامه، به تثبیت خاک اطراف تالاب پرداخته تا از پراکندگی ریزگردها در هوای شهر کاسته شود.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: با شروع فصل گرم سال، آلودگی هوا به وسیله ریزگردها تشدید می‌شود که باید تا قبل از وقوع، مهار شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که گزارش کنترل آلودگی هوا و رعایت ساز و کار زیستی را تا به الان ارائه ندادند، ۱۵ روز فرصت دارند تا برنامه‌ها و اقدامات خود را در این زمینه ابلاغ کنند.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: نتایج فراخوان شناسایی کارگزاری تخصصی برای کاهش آلایندگی نیروگاه حرارتی شازند در جلسه آینده مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: صنایع و شهرداری‌ها در آلاینده‌های داخل شهر به جز ریزگردها موثر هستند.

وی عنوان کرد: شهرداری‌ها تولیدکننده آلودگی در هوا نیستند اما می‌توانند با ایجاد فضای سبز و تعیین مکان‌های مناسب برای احداث صنایع آلاینده در کاهش و مهار آلایندگی‌ها تاثیرگذار باشند.

استاندار استان مرکزی اظهار کرد: تولید برق به وسیله انرژی خورشیدی تجدیدپذیر یک گام بزرگ و موثر در کاهش آلودگی هوا است که استان مرکزی در این امر پیشتاز واقع شده است.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: استان بزرگترین تولیدکننده تجهیزات تولید انرژی تجدیدپذیر در غرب آسیا است که بالغ‌بر یک هزار و ۶۵۰ مگاوات برق را از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تولید می‌کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *