اعتراض فیلمساز آمریکایی به کشتار غیرنظامیان زیر پرچم حمایتی آمریکا در غزه

متیو کوک مستند‌ساز و تدوین‌گر آمریکایی دولت جو بایدن را مسئول حمایت سیاسی و مالی از کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان فلسطینی دانست و از آنچه در غزه رخ می‌دهد به‌عنوان نسل‌کشی رژیم صهیونیستی برای حفظ توهم برتری قومی یاد کرد.

به گزارش نار خبر؛ به نقل از خبرگزاری فارس ـ گروه سینما:«چند کودک دیگر باید جان خود را از دست بدهند تا دموکرات‌ها به انسانیت ارج نهند؟» این سوالی است که کوک تهیه کننده مستند «از شر شیطان نجاتمان ده» در صفحه اینستاگرام خود نوشت و افزود: «مسیر به سوی صلح واضح است. آمریکا باید از حمایت خود از این نسل‌کشی دست بردارد.»کوک در بخش دیگری از نوشته خود با تاکید بر اینکه سلاح‌های آمریکایی امروز با بمباران غزه باعث کشتار، قحطی و گرسنگی غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان می‌شوند گفت: «ما [مردم آمریکا] خواهان پایان‌پذیرفتن سلطه ادوات جنگی و نظامی‌گری هستیم؛ ما نسل‌کشی نمی‌خواهیم!»وی در بخشی از پیامی دیگر که آنرا به صورت ویدئویی در اینستاگرام خود منتشر کرد جان گروگان‌های اسراییلی را بهانه‌ رژیم صهیونیستی برای کشتار نزدیک به سی و هفت هزار فلسطینی دانست. این مستندساز آمریکایی با اشاره به اینکه انسان‌ها از هر نژاد و قومیتی برابر هستند، اسراییل را رژیمی آپارتاید خواند که به بهانه‌های واهی دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و اردوگاه پناهجویان را بمباران می‌کند.

«پس امنیت مسلمانان چه می‌شود؟ آنها که به گروگان تعصب غرب و امپراتوری نظامی جهان درآمده‌اند. پس کودکان چه؟ آنها که گروگان دنیایی شده‌اند که در آن خشونت و قدرت مورد پرستش قرار می‌گیرد و کسی از آنها حمایت نمی‌کند.» کوک در ادامه مطرح کرد.او خواستار یکپارچگی حول محور برابری و حقوق بشر شد و گفت انسان‌ها باید از حقوق برابر برخوردار باشند؛ «مثل حق فلسطینیان برای بازگشت به کاشانه‌ خود و برخورداری از حقوق برابر در سرزمین مقدس.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در روز هفتم اکتبر ٢٠٢٣ در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، عملیات نظامی «طوفان الاقصی» را علیه رژیم اسرائیل آغاز کرد. رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، بمباران سنگینی را علیه نوار غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. حملات اسرائیل تاکنون به شهادت نزدیک به ٣۶ هزار و پانصد نفر که بیش از هفتاد درصدشان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، منجر شده است.در پی حملات هوایی و زمینی گسترده‌ای که رژیم صهیونیستی علیه ساکنین غزه انجام داد، بسیاری از چهره‌های مشهور در سراسر جهان همبستگی خود را با فلسطینی‌ها نشان داده‌اند.

کوک پیشتر نیز حساسیت خود را درباره مسائل اجتماعی و مباحث حقوق‌بشری را نشان داده بود.مستند «از شر شیطان نجاتمان ده»، به تهیه‌کنندگی کوک، در مورد الیور اوگریدی، یک کشیش کاتولیک است که در سال ۱۹٧٠ به ده ها کودک تجاوز کرده بود و میخواست بر روی این عملش سرپوش بگذارد.این مستند به کارگردانی ایمی جی. برگ که یکی از ۱٠٠ فیلم برتر سایت «راتن تومیتوز» می‌باشد، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم مستند در سال ٢٠٠۶ شد و بیش از صد منتقد آنرا در لیست بهترین‌های خود در آن سال قرار دادند.#فلسطین#غزه#جنایت_جنگی#نسل_کشی_اسرائیلاخبار هنر و رسانه خبرگزاری فارس را می‌توانید از طریق صفحه ‌‎‎@ArtsandMedia دنبال کنید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *