مرز‌های «تبیین» و «تخریب» در انتخابات حفظ شود

امام جمعه ساوه گفت: یکی از مهمترین ارکان انتخابات، رعایت مرز «تبیین» و «تخریب» در گفتگو‌ها است.

به گزارش نار خبر؛ حجت الاسلام جعغر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: امام جواد(ع) در احادیث مختلفی توصیه به صبر نموده‌اند که همواره باید صبر و استقامت در زندگی انسان‌ها حضور داشته باشد.

وی به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرده و افزود: ازدواج علاوه بر پاسخگویی به نیاز‌های جنسی و عاطفی فرد، نیاز‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نیز تنظیم می‌نماید و به عنوان هنجاری پذیرفته شده در همه کشور‌های دنیا به حساب می‌آید و همچنین موجب مسئولیت‌پذیری انسان نسبت به خود و دیگران است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: ازدواج نقش اساسی در سالم‌سازی فرد و اجتماع دارد، ریشه بسیاری از مفاسد و ناهنجاری‌های اخلاقی بی‌همسری و نادیده گرفتن این سنت الهی است زیرا ازدواج باعث می‌شود نیاز به عشق و محبت و احترام و امنیت در زوجین ارضاء شود.

وی یادآور شد: در ازدواج بایدنهایت دقت را به کار بردتا مبادا انسان گرفتار شود و در آموزه‌های دینی ما به شاخصه‌های ازدواج سالم اشاره شده است که دین داری، هم کفو بودن زن و شوهر، عصمت و پاکدامنی، آسان‌گیری ازدواج، تعاون و همکاری، عشق ورزی زن و شوهر، رعایت حقوق یکدیگر، دوری از تجملات در مراسم ازدواج، پایین آوردن سطح توقعات و صداقت و درستکاری در زندگی از جمله نمونه‌های آن است.
حجت الاسلام رحیمی در ادامه از نبود شغل و مسکن مناسب به عنوان یکی از موانع بزرگ یاد کرده و عنوان کرد: دولتمردان مواظب باشند به بحث و جدال‌های سیاسی وارد نشوند و در فکر حل مشکل مردم بویژه جوانان باشند.

رحیمی در ادامه به وضعیت فاجعه بار، باروری اشاره کرده و افزود:
نرخ باروری ما در سال ۱۳۶۷، ۶/۵ و در سال ۱۳۹۹ به ۱/۷ رسیده است و این نرخ باروری، پایین‌ترین نرخ باروری در کشور‌های منطقه و در کشور‌های اسلامی است و همچنین یک زنگ خطر برای کشور است که باید نرخ باروری‌مان را تا سال ۱۴۰۶ از ۱/۷ به ۲/۱ برسانیم.
خطیب جمعه ساوه به مسأله بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده و گفت: رهبرمعظم انقلاب همیشه به عنوان یک راهبر و راهنمای واقعی مسیر و صراط مستقیم رانشان داده و در مورد انتخابات نیزهمه شاخصه‌ها را تبیین فرموده وچارچوب‌های شرعی و قانونی رفتار نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری را نیزدر طول سالیان بیان فرموده‌اند که باید از آن‌ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ارکان انتخابات، رعایت مرز «تبیین» و «تخریب» در گفتگو‌ها است که باید تمامی داوطلبان به آن توجه نمایند و آن را حفظ کنند.

حجت الاسلام رحیمی گفت: در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ، آگاهی‌ها و قدرت تصمیم‌گیری مردم تقویت و گفتمان فرد نقد می‌شود، ولی در تخریب، قدرت تفکر و تصمیم‌گیری از مردم سلب می‌شودو خود شخص و عیوب فردی او مورد هجمه قرار می‌گیردو همچنین چارچوب و قاعده نظام شکسته می‌شود.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *