مقاومت غزه امتداد قیام امام حسین(ع) است

مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول(س) ساوه گفت: مقاومت مردم غزه، امتداد قیام عاشورای امام حسین (ع) است که با تأسی به آموزه‌های اسلام، در برابر ظلم و ستم‌ایستادگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب» نجیبه خاتون کرمی در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه محرم اظهار کرد: حضرت زینب(س) یکی از شخصیت‌های برجسته و مهم در نهضت عاشورا بود که نقش بسیار مهمی در پیام‌رسانی و تبیین اهداف این قیام ایفا کرد.

وی افزود: حضرت زینب(س) نه تنها به عنوان خواهر امام حسین(ع) در کنار او بود، بلکه پس از واقعه عاشورا، مسئولیت سنگین پیام‌رسانی و آگاه‌سازی مردم را به عهده گرفت.
کرمی بیان کرد: حضرت زینب(س) با نقش بی‌بدیل خود پس از واقعه عاشورا توانست پیام حق‌طلبی و عدالت‌خواهی امام حسین(ع) و یارانش را به گوش جهانیان برساند و با ایراد خطبه‌های آتشین و کوبنده در کوفه و شام، مردم را از ظلم و ستمی که بر اهل بیت(ع) روا داشته شده بود، آگاه کرد، این خطبه‌ها نه تنها مردم را از حقیقت واقعه عاشورا مطلع ساخت، بلکه آن‌ها را به تفکر واداشت و بیداری اسلامی را تقویت کرد.
مدیر حوزه علمیه خواهران ساوه تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) برای احیای ارزش‌های اسلامی، مقابله با ظلم و فساد و‌ایستادگی در برابر حکومت ناحق یزید بود.
وی تأکید کرد: قیام امام حسین (ع) برای احیای ارزش‌های اسلامی، مقابله با ظلم و فساد و‌ایستادگی در برابر حکومت ناحق یزید بود و شعار‌هایی مانند «هیهات منّا الذله» و «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» بیانگر مبارزه با ظلم و فساد در هر زمان و مکانی است.
کرمی با اشاره به اینکه مقاومت مردم غزه نشان دهنده این است که راه ادامه راه امام حسین(ع) ادامه دارد، افزود: مقاومت مردم غزه در برابر تجاوزات و ظلم‌های رژیم صهیونیستی به منظور دفاع از حقوق انسانی و اسلامی خود است ومردم غزه با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های شدید، با تکیه بر اراده و‌ایمان خود توانسته‌اند در برابر رژیم غاصب صهیونیستی مقاومت کنند.

مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول(س) ساوه در پایان گفت: قیام امام حسین (ع) به عنوان نماد مقاومت و‌ایستادگی در برابر ظلم، الهام‌بخش مردم غزه و سایر جوامع اسلامی بوده است و در هر دو ارزش‌های اسلامی همچون عدالت، آزادی و کرامت انسانی بنا شده‌اند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *