۴۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی راهی مدرسه می‌شوند

رئیس آموزش و پرورش ساوه گفت: امسال چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی و چهار هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز پیش دبستانی با برپایی جشن غنچه‌ها وشکوفه‌ها راهی مدرسه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ مصطفی قربانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نار خبر؛ در حاشیه برگزاری جشن غنچه‌ها اظهار کرد: جشن غنچه‌ها برای دانش‌آموزانی است که برای نخستین بار وارد دنیای مدرسه می‌شوند و این جشن به نوعی به استقبال از این مرحله جدید زندگی آن‌ها اختصاص دارد.
وی افزود: در شهرستان ساوه، با حضور ۵۲ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، جشن گرفته خواهد شد.
قربانی در ادامه بیان کرد: آمار ثبت نامی امسال دانش‌آموزان ساوه همزمان با بهار سال تحصیلی جدید ۵۲ هزار نفر است که شامل حدود ۲۶ هزار نفر دختر و ۲۶ هزار نفر پسر در تمام پایه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی است.
وی گفت: امسال چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی و چهار هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز پیش دبستانی با برپایی جشن غنچه‌ها وشکوفه‌ها راهی مدرسه خواهند شد.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان ساوه تصریح کرد: با هدف ایجاد فضای نشاط در مدارس جشن غنچه‌ها، شکوفه و جوانه‌ها به ترتیب برای نوآموزان پیش دبستانی، دانش‌آموزان کلاس اول و دانش‌آموزان دوره متوسطه از امروز ۲۶ شهریور آغاز شده است و تا یک مهر ادامه دارد.


قربانی در ادامه یادآور شد: رنگ‌آمیزی و زیباسازی مدارس شهرستان ساوه در آستانه سال تحصیلی جدید با کمک شهرداری و نیرو‌های جهادی بسیج آغاز شده است که این اقدامات با هدف ایجاد محیطی شاداب و جذاب برای دانش‌آموزان و ارتقاء کیفیت فضا‌های آموزشی انجام می‌شود. رنگ‌آمیزی و بهبود نمای مدارس علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری، به بهبود روحیه و انگیزه دانش‌آموزان نیز کمک می‌کند.


وی در پایان گفت: برای انجام پروژه‌های زیباسازی مدارس در شهرستان ساوه، یک میلیارد تومان به عنوان کمک هزینه از سوی شهرداری و سپاه تخصیص داده شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *