پوریا سیدمصلایی در گفتگو با خبرنگار « نار خبر» با اشاره سالروز به صدور حکم تاریخی امام (ره) بر ارتداد سلمان رشدی گفت: توهین به مقدسات و مبارزه با ادیان همواره در دستور کار دشمنان دین و کفر بوده است. این مبارزه از طریق نفوذ در ادیان یا جنگهای مستقیم علیه پیامبران شکل گرفته است. نمونههای تاریخی متعددی از چنین اقدامات وجود دارد.
وی افزود: یکی از روشهای معمول در این مبارزه، تحریف و تخریب دین از درون بوده است. دشمنان از افرادی از همان دین استفاده میکردند تا باورهای اصیل را منحرف کنند. نمونه بارز این روش، اقدامات پولوس یهودی علیه مسیحیت است.
سیدمصلایی تصریح کرد: این روند در طول تاریخ ادامه یافته و امروزه نیز در قالب انجمنها و گروههایی مانند فراماسونری مشاهده میشود که هدف اصلی این جریانات نابودی ادیان الهی و تضعیف اعتقادات مذهبی جوامع است واین اقدامات یا آشکارا و خشن انجام میشود یا بهصورت نفوذ پنهانی. در تاریخ اسلام نیز نمونههای متعددی از این نفوذها دیده میشود که در آن، افراد بهطور مخفیانه به تضعیف دین پرداختهاند.
وی تاکید کرد: در ایران، از دوره قاجار و پهلوی، برخی افراد با پیشینه مذهبی یا ملی به محافل ضد دینی پیوستند. این افراد مأموریت یافتند تا در پوشش روشنفکری، دین را تضعیف و فتنههای مذهبی ایجاد کنند و این جریانها همواره از طریق تضعیف اعتقادات، تحریف آموزههای دینی و تخریب شخصیتهای مذهبی فعالیت کردهاند که هدف اصلی آنها دور کردن جوامع از ارزشهای دینی و معنوی است.
معاون امور شهری شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه یادآور شد: مبارزه با این پروژههای نفوذ، نیازمند آگاهی، بصیرت و حفظ هویت دینی است و تنها از طریق هوشیاری و یکپارچگی میتوان در برابر این توطئهها ایستاد و از اصول دینی دفاع کرد.
سیدمصلایی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جبهه شیطان در صدد قدرتنمایی و بازپسگیری سنگرهای از دسترفته خود برآمد وجنگ ایران و عراق بین دو کشور مسلمان آغاز شد و آثار آن تا مدتها در جهان اسلام باقی ماند واین جنگ در مردادماه سال ۱۳۶۷ به پایان رسید. اما پس از این جنگ فرسایشی، نوعی ضعف و رخوت در جهان اسلام پدیدار شده بود و دو قدرت اصلی مسلمان درگیر نبردی سخت بودند که آثار آن در جامعه اسلامی محسوس بود.
وی در ادامه گفت: در همین زمان، به سفارش یک مدیر یهودی، کتابی با تیراژ بسیار بالا به یکی از نویسندگان مسلمان هندیتبار سفارش داده شد که این کتاب پس از پایان جنگ ایران و عراق در مهرماه ۱۳۶۷ چاپ شد و بهطور مستقیم به مقدسات اسلامی حمله کرد و بهویژه در سه بخش به توهین به حضرت جبرئیل (علیهالسلام)، حضرت رسول (ص)، صحابه و همسران پیامبر (ص) پرداخت.
سیدمصلایی افزود: نویسنده این کتاب پیش از این آثار ادبی موفقی مانند “بچههای نیمهشب” و “پنجمین بهشت” را منتشر کرده بود. اما ناگهان تبدیل به فردی شد که گستاخانهترین عبارات را علیه مقدسات اسلامی نوشت و امضای جریان یهودی در این کتاب کاملاً مشهود بود. در یکی از بخشها، بهطور خاص به نقل داستانی پرداخته شده که هدفش القای پیام خاصی علیه ایمان مسلمانان است.
معاون امور شهری شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه اظهار کرد: این کتاب و محتوای آن موجب اعتراضات گسترده در کشورهای اسلامی شد که مسلمانان با آگاهی بیشتر نسبت به این حملات فرهنگی وارد میدان شده و نشان دادند که همچنان از مقدسات خود دفاع خواهند کرد وفتوای امام خمینی در واکنش به این حملات، تمام توطئههای دشمنان را ناکام گذاشت و این فتوا در تاریخ تشیع بیسابقه بود و از ونزوئلا تا آفریقای جنوبی مسلمانان را متحد ساخت.
وی عنوان کرد: فتوای امام، یک واکنش جهانی در برابر توهین به مقدسات اسلامی بود و مسلمانان با اتحاد و یکپارچگی به این فتوا پاسخ دادند و نشان دادند که هیچگاه اجازه توهین به مقدسات خود را نخواهند داد وامام خمینی با درایت و آگاهی، توطئههای ضد اسلامی را بهطور مؤثر سرکوب کرد که این فتوای تاریخی نهتنها در ایران، بلکه در سراسر جهان اسلام بهعنوان یک نقطه عطف شناخته شد.
سیدمصلایی گفت: فتوای امام خمینی باعث شد تا بسیاری از پروژههای ضد اسلامی که قرار بود در آینده بهاجرا درآیند، متوقف یا دچار تغییرات اساسی شوند که این نشان از تأثیرات عمیق این فتوا بود واین فتوا نه تنها در مقابله با توهینها به مقدسات، بلکه در تقویت هویت اسلامی و همبستگی مسلمانان نقش مهمی ایفا کرد.
وی در پایان گفت: این فتوا بهعنوان میراثی گرانبها برای جهان اسلام باقی مانده است و رهبر معظم انقلاب نیز با بهرهبرداری از این میراث، معادلات جهانی را تحت تأثیر قرار داده و نشان داد که مرجعیت شیعه چه جایگاه ویژهای دارد.