تحصیل و تهذیب از ارکان اساسی طلبگی هستند

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ساوه گفت: تحصیل و تهذیب از ارکان اساسی طلبگی هستندو برای رسیدن به هدف‌های عالی علمی و معنوی، لازم و ملزوم یکدیگرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ زهرا مدنی درمراسم معارفه طلاب جدید الورود حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه گفت: علمای دین می‌توانند با تفسیر صحیح آیات قرآن و احادیث، درک بهتری از معارف الٰهی به مردم ارائه دهند و اثرات مثبت آن را در زندگی روزمره افراد نمایان کنند.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه علوم دینی در نزد خداوند متعال و ضرورت تبلیغ افزود: طلاب و مبلغان علوم دینی مسئولیت بزرگی در انتقال معارف الهی و آگاهی‌بخشی به جامعه دارند.
مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) ساوه تصریح کرد: تحصیل و تهذیب از ارکان اساسی طلبگی هستندو برای رسیدن به هدف‌های عالی علمی و معنوی، لازم و ملزوم یکدیگرند.
وی با اشاره به زمان حضرت موسی(ع) که دین و فرامین الهی دچار انحراف و فراموشی شد و مردم با شبهات و مسائل متفاوتی روبرو شدند، خاطرنشان کرد: وجود یک طلبه مبلغ در این زمان بسیار واجب و لازم است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ارزش دروس حوزوی، یکی از آفت‌های تحصیلی که در حوزه‌های علمیه به چشم می‌خورد را مدرک‌گرایی و نمره‌محوری بیان کرد و گفت: تمرکز بر دریافت مدرک به جای کسب علم واقعی می‌تواند نتیجه‌ای منفی بر‌ایمان و تعهد طلبه داشته باشد. در این حالت، انگیزه‌های اصلی تحصیل که شامل تهذیب نفس و خدمت به جامعه است، تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

در پایان ضمن تقدیر از طلاب جدیدالورود با بسته فرهنگی، مراسم مولودی خانی به مناسبت هفته وحدت توسط مداح اهل بیت علیهم السلام انجام شد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *