بیش از ۴۰ کشور جهان در جنگ ترکیبی علیه ایران نقش داشتند"> بیش از ۴۰ کشور جهان در جنگ ترکیبی علیه ایران نقش داشتند

هانی زاده بیان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان در این جنگ ترکیبی و شناختی و جنگ نرم علیه ایران به انواع گوناگون مشارکت داشتند.

به گزارش نارخبر؛ هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: اغتشاشات اخیر کشور، برآیند یک ائتلاف جهانی برای تحمیل جنگ ترکیبی و شناختی علیه ایران بود.

وی بیان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان در این جنگ ترکیبی و شناختی و جنگ نرم علیه ایران به انواع گوناگون شرکت داشته‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: عربستان در فاز رسانه‌ای تأمین‌کننده مالی شبکه‌های رسانه‌ای تروریستی، صهیونیستی و سعودی بود و به‌عنوان تأمین‌کننده هزینه‌های مالی رسانه‌های معاند سالانه ده میلیارد دلار هزینه می‌کند.

هانی زاده اظهار داشت:  در طول سال‌های اخیر این رژیم با راه‌اندازی چندین شبکه از جمله  شبکه موسوم به ایران اینترنشنال با هزینه اولیه ۲۵۰ میلیون دلار و هزینه سالانه ۵۰ میلیون دلار این رسانه را به‌عنوان یک رسانه جریان ساز علیه ایران در سطح منطقه و جهان مطرح کرد.

این کارشناس افزود: این رسانه با ۲۳۰ کادر ثابت و کارشناس تخصصی در طول تظاهرات و اغتشاشات اخیر نقشی تخریبی و تروریستی علیه ایران ایفا کرد.

وی بیان کرد:  در این رسانه با کمک اتاق فکر افسران جنگ روانی آمریکا و اسرائیل نحوه کشته سازی و شعارنویسی به اغتشاشگران را می‌آموختند.

کارشناس بین‌الملل افزود: همزمان  برخی از کشورهای منطقه از جمله اقلیم کردستان عراق، تاجیکستان، افغانستان، آذربایجان، امارات و بحرین با اعزام تروریست‌ها سعی کردند که به مراکز تجمع مذهبی حمله کنند که اتفاقی در شاه‌چراغ رخ داد.

هانی زاده خاطرنشان کرد:  ایران علی‌رغم این تهاجم گسترده جهانی در جنگ ترکیبی توانست با درایت و هوشمندی کامل از این بحران خارج شود اما توطئه‌ها ادامه دارد و در آینده ممکن است آمریکا ، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی طرح‌های جدیدی برای ایجاد آشوب و ناامنی و هزینه سازی برای ایران به لحاظ سیاسی و مالی برنامه‌ریزی کنند که باید هوشیار باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *