واکسیناسیون کودکان در ساوه

با اجرای طرح واکسیناسیون کودکان، تاکنون دو هزارو ۴۰۰ کودک در شهرستان کودک واکسینه شدند.

به گزارش نارخبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛ طرح واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۲ سال در استان مرکزی چند هفته‌ای هست که آغاز شده و اجرای این طرح برای مصونیت بیشتر کودکان در مقابله با ویروس کروناست.
همکاری بیشتر خانواده با این طرح می‌تواند از ابتلای کودکان به این کرونا جلوگیری کند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: تزریق واکسن کودکان ۵ سال به بالا نیازمند حضور جدی و مشارکت خانواده ها است.

دکتر کریمی افزود: در این دوره دو نوع واکسن سینوفارم و پاستوکوک است که به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده است.
او با اشاره به ابتلای ۶۰ کودک در پیک ششم کرونا اضافه کرد: بر اساس آمار موجود تاکنون ۴ کودک به علت ابتلا به کرونا در شهرستان های ساوه و زرندیه بستری هستند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه اضافه کرد: بنا بر دستورالعمل صادره فاصله تزریق دوز دوم واکسن کودکان همانند بزرگسال یکماه است و می توانند واکسن کرونا را با دیگر واکسن ها نیز تزریق نمایند و فقط باید فاصله زمانی را مدنظر قرار دهند .

کریمی ادامه داد: از دو هفته ی گذشته که کار تزریق واکسن کودکان ۵ سال به بالا در ساوه آغاز شده؛ تاکنون ۲۴۰۰ کودک واکسینه شدند که برای ایمنی بیشتر جامعه باید این روند با جدیت خانواده ها سرعت بگیرد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه هم گفت: افزود: افراد فوت شده بر اثر کرونا در ساوه و زرندیه، معمولا از کسانی بودند که نسبت به تزریق دوز سوم و حتی نوبت دوم واکسن خود با بی تفاوتی عمل می کردند.

دکتر ذکایی اضافه کرد: شرایط قرمز کرونایی می طلبد تا همچنان افراد جامعه علاوه بر تزریق دوز سوم، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.
گفتنی ست در جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ساوه تاکنون، ۹۷ درصد دوز اول؛ ۹۳ درصد دوز دوم و ۳۸ درصد نیز نوبت سوم واکسن خود را دریافت

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *