لیگ برتر فوتبال| دو گل مشابه برای تساوی در دربی پرحادثه/ استقلال باز هم نباخت، پرسپولیس از جام دورتر شد

در دربی ۹۸ پرسپولیس در مصاف با استقلال به تساوی رضایت داد.

به گزارش نارخبر؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آخرین دربی قرن متفاوت از تمام سالهای اخیر برگزار شد. در تمام این ساله عادت کرده بودیم که پرسپولیس قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ برتر در شرایطی بهتر و ایده آل تر نسبت به استقلال پای به دربی بگذارد اما در فصل جاری این قاعده برعکس بوده.

پرسپولیس که روی کاغذ میزبان این دربی بود، در فاصله ۶ امتیازی از صدر جدول و پایین تر از رقیب دیرینه به میدان آمد تا بلکه با برد در این بازی ضمن کاهش فاصله امتیازی در صدر جدول کماکان امیدهایش را برای قهرمانی زنده نگاه دارد. در پرسپولیس برای امیدهایش چاره ای به جز برد نداشت و از همین رو گل محمدی ترکیبی متفاوت از تمامی هفته ها را به زمین فرستاد و تقریبا از تمامی مهره های تهاجمی اش در ارنج استفاده کرد. تداوم حضور گوهری درون دروازه و استفاده از زوج فرجی و نعمتی در قلب دفاع سورپرایزهای ترکیب پرسپولیس بود.

در مقابل استقلال که در فصل جاری از همان هفته نخست به صدر جدول چسبیده و شرایط فوق العاده ای را در فصل جاری تجربه می کند، به عنوان صدرنشین مطلق و تیم بدون باخت لیگ به مصاف پرسپولیس آمد و قصد داشت تا با تداوم بردهای هفته های اخیر و تکرار آن مقابل پرسپولیس عملا تکلیف قهرمانی را در همین بازی یکسره کند. ترکیب فرهاد مجیدی همان ارنج آشنای هفته های اخیر بود اگرچه بازی دادن مطهری که در دربی سابقه خوبی دارد، به جای ژستد و بازی کردن وریا غفوری کهنه‌کار سورپرایز اصلی ترکیب آبی ها به شمار می رفت.

در روزی که بعد از ۲ سال و اندی دوباره تماشاگران برای تماشای دربی به استادیوم آمده بودند، این استقلال بود که تحت تاثیر وضعیت و شرایط روحی بهتر ناشی از استیلا بر لیگ و صدرنشینی مطلق بازی را تهاجمی و توفانی آغاز کرد و با چند حمله تند و تیز کوشید در همان ابتدا دروازه پرسپولیس را باز کند. حملاتی که با بی دقتی مهاجمان استقلال بر باد رفت. 

در ادامه اما این پرسپولیس بود که جلو کشید و با اتکاه به خلاقیت و سرعت ستاره های خود در فاز تهاجمی یعنی ترابی، پهلوان و امیری استقلال را به عقب راند. موقعیت های پرسپولیس در نیمه نخست بیشتر و خطرناکتر از استقلال بود و سرانجام این برتری با ارسال یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر نعمتی به نتیجه نشست تا پرسپولیس مزد برتری خود را گرفته و با پیروزی به رختکن برود.

مجیدی که نمی‌خواست در این بازی بازنده باشد، نیمه دوم را با تعویض زودهنگام آغاز کرد و جلو کشید تا گل خورده را جبران کند. پرسپولیس نیز بیشتر به اداره بازی پرداخت و چشم به ضدحمله داشت. همین سبب شد تا نیمه دوم تعداد موقعیت‌ها و صحنه‌های خلق شده روی دروازه‌ها به اندازه نیمه اول نباشد و بیشتر جنگ در میانه زمین، خطاهای پرشمار و البته اعتراض به داور را در این نیمه شاهد باشیم.پ

با رسیدن به دقایق پایانی مجیدی دست به ریسک زد و ۲ مهاجم بلندقامت خود را به زمین فرستاد و همین تعویض ریسکی جواب داد تا استقلال توسط ژستد به گل تساوی برسد.

در ادامه حملات احساسی پرسپولیس به جایی نرسید تا دو تیم در یک بازی جذاب و پرحادثه به تساوی رضایت دهند. نتیجه‌ای که رکورد شکست‌ناپذیری استقلال را ادامه داد و پرسپولیس را از جام دورتر کرد.

پرسپولیس ۱

گل: علی نعمتی (۳۹)

استقلال ۱

گل: رودی ژستد (۸۱)

پرسپولیس:

احمد گوهری، فرشاد فرجی (۸۸- امید عالیشاه)، علی نعمتی، رامین رضاییان، سعید آقایی (۸۲- سیدجلال حسینی)، رضا اسدی، میلاد سرلک (۷۷- کمال کامیابی نیا)، احسان پهلوان (۸۸- مهدی عبدی)، مهدی ترابی، وحید امیری، شرزود تمیروف (۸۲- حامد پاکدل)

سرمربی: یحیی گل محمدی

استقلال:

سیدحسین حسینی، محمد دانشگر (۴۹- زبیر نیک نفس)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری (۶۵- عزیزبک آمانوف)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی (۶۵- صالح حردانی)، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده (۷۹- آرمان رمضانی)، کوین یامگا ، ارسلان مطهری (۷۹- رودی ژستد) 

سرمربی: فرهاد مجیدی

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *