قالیباف در دیدار با رئیس مجلس عراق:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین خواسته ملت ایران بحث زیارت به خصوص باز شدن راه‌های زمینی در ایام اربعین است که از مجلس و دولت عراق این درخواست را داریم.

راه‌های زمینی در ایام اربعین حسینی (ع) بازگشایی شوند

به گزارش نارخبر؛به نقل از خبرگزاری مهر، محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق که صبح امروز (چهارشنبه) در صدر یک هیئت بلند پایه پارلمانی وارد تهران شده است، دقایقی پیش در محل مجلس شورای اسلامی از سوی محمدباقر قالیباف مورد استقبال قرار گرفت. سپس دیدار دوجانبه روسای مجلس ایران و عراق برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور، توسعه روابط میان بغداد و تهران در تمامی زمینه‌ها را خواستار شد.

قالیباف تصریح کرد: از اینکه در روزهای اول تشکیل پارلمان و انتخاب رئیس پارلمان عراق میزبان رئیس و تعدادی از نمایندگان هستیم، خوشحالیم.

وی بیان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورها، با اولویت با کشورهای همسایه و منطقه است. به خصوص خواستار ارتباط عمیق اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و به ویژه همکاری در حوزه محیط زیست هستیم که از فرصت سفر و مذاکرات بین بنده و رئیس پارلمان عراق استفاده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهمترین خواسته ملت ایران بحث زیارت به خصوص باز شدن راه‌های زمینی در ایام اربعین است که از مجلس و دولت عراق این درخواست را داریم.

رئیس مجلس عراق نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران، بر گسترش همکاری‌های پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

کد خبر ۵۴۷۶۴۵۴

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *